Til Virksomheder

MIT MANTRA:

Al arbejdsmiljøarbejde skal skabe værdi for virksomheden og dens medarbejdere!

Måske du har brug for at holde fokus på virksomhedens drift?
Måske du har brug for inspiration?
Eller de rette kompetencer til at løse et specifikt problem?

Årsagerne til at hyre mig er mange. Derfor tager jeg også altid udgangspunkt i netop din virksomhed og jeres problem/behov.

Mine specialer er: 

  1. Forebygge og håndtere stress

  2. Hjælpe virksomheder med at opfylde Arbejdsmiljølovens formelle krav

  3. Opbygge og effektiviserer AMO, arbejdsmiljøorganisationen


1) Forebyggelse og håndtering af stress

En virksomhedsaftale opbygges af flere elementer, som kan vælges til og fra efter behov:

  • stressbehandling til stressramte medarbejdere (læs mere om selve stressbehandling på link: /stressbehandling 
  • forebyggende samtaler for ledere/medarbejdere
  • rådgivning og udarbejdelse af holdbare tilbagevendingsplaner for stresssygemeldte
  • ledersparring
  • oplæg/workshop for ledere og medarbejdere
  • udarbejdelse af en personalepolitik/retningslinje for trivsel
  • rådgivning til ledelse og tillidsvalgte om de faktorer, som har betydning for trivsel og samarbejde
  • rådgivning ift. forebyggelse og håndtering af mobning
Pris udarbejdes individuelt efter sammensætningen af aftalen.
 
 

2) Arbejdsmiljølovens formelle krav

Arbejdsmiljøloven stiller nogle formelle krav til virksomheder med ansatte.
Mange oplever disse krav som tidsrøvende og har svært ved at se værdien i arbejdet.

Vi har udviklet et konceptet, hvor vi klare det praktiske såsom processen og dokumentationen. Vi sikre, I overholder lovgivningen og har overblik.

Konceptet hedder 
Transperant+. Det er en abonnementsordning, som løber over tre år.

Transperant+ indeholder:

  • Arbejdspladsvurdering (APV) inkl. en vurdering af arbejdsbetinget sygefravær
  • Den årlige arbejdsmiljødrøftelse
  • Sikring af inddragelse af medarbejdere
  • Inddragelse af ulykker og andre arbejdsmiljømarkører
  • kompetanceplan for de arbejdsmiljøansvarlige
Priserne starter fra 8950,00 kr. årligt
Du kan læse mere på http://www.transperantplus.dk



Lidt om APV:


APV skal give værdi!
APV er tænkt som et redskab som skal hjælpe arbejdspladser med at få overblik og struktur sit arbejdsmiljø og arbejdsmiljøarbejde.
Processen i APV-arbejdet kan understøtte arbejdspladsens social kapital gennem inddragelse af medarbejderne.

Social kapital består af de tre begreber:
- Tillid
- Retfærdighed
- Samarbejdsevne
Tre faktorer der har betydning for virksomhedens evne til at "levere varen".
Jo højere social kapital - jo højere effektivitet og profit
Kilde: Det nationale forskningscenter for arbejdsmiljø (NFA)



3)   "Få fuld værdi ud af jeres arbejdsmiljøorganisation" 

Arbejdsmiljøarbejdet skal give mening og værdi!
Arbejdsmiljøorganisationen er et lovkrav, når man har 10 ansatte eller mere. Der er krav til valg af arbejdsmiljørepræsentanter (AMR).
Læs mere på LINK til AT
Mange oplever, at arbejdet i arbejdsmiljøorganisationen blot er til besvær og spild af tid.
Ved at arbejde systematisk, uddanne arbejdsmiljørepræsentanten/-grupperne og stille krav til deres arbejde, får man kvalitet ind i arbejdet. Sidegevinsten er medarbejdere der oplever sig inddraget, set og hørt, hvilket giver engagement.

MIT TILBUD:

  • jeg gennemgår strukturen på jeres organisation, vurderer om den er hensigtsmæssig og kommer med udviklingsforslag
  • jeg hjælper med at formulere en fælles målsætning gennem den årlige arbejdsmiljødrøftelse. Dette sikre, at alle arbejder i samme retning.
  • jeg sætter et uddannelsesprogram sammen til jeres arbejdsmiljøgrupper udfra jeres behov
PRISEKSEMPEL:
Eksemplet er for en virksomhed med 20 ansatte
Pris fra 10.000 kr.  


Det Løse

Til jer som har brug for inspiration, et fælles afsæt, rådgivning eller udførelse af praktiske opgaver indenfor arbejdsmiljø og trivsel.

Jeg tilbyder:

  • Klargøring til besøg af Arbejdstilsynet - til jer som ønsker en grøn smiley
    inkl. rundering af virksomheden, gennemgang af jeres APV (arbejdspladsvurdering),
    tjek på AMO (arbejdsmiljøorganisationen) m.m.
  • Rådgivning om en aktuel situation/problemstilling fx mobning
  • Temadag om et aktuelt arbejdsmiljøemne - få fælles viden og afsæt
  • Oplæg/foredrag på et personalemøde e.l. fx om pausekultur, forebyggelse af stress eller mobning
  • Undervisning i arbejdsmiljøemner, fx introduktion og inklusion af den nye medarbejder